Logo bloemenkrant.nl
Foto:
Growers pride

Blij met promotie van de orchidee

De promotie vanuit Orchidee Nederland staat nooit stil. Vooral de Shopper Activatieprogramma’s op de winkelvloer doen het goed, ook internationaal, concludeert Cor Middelkoop, Royal FloraHolland product manager Pot-Orchidee.

“De shopper-activatie vorig jaar in de Albert Heijn winkels is bijvoorbeeld voor herhaling vatbaar”, zegt Middelkoop. “consumenten kregen een gratis trendy bloempot cadeau bij de aankoop van hun orchidee. In de Duitsland kreeg men bij een orchidee aankoop een flesje voeding cadeau. Zo komen er steeds Shopper Activaties bij in het kader van verkoop ondersteunende activatieprogramma’s op de winkelvloer. Ook de komende maanden zijn er weer volop nieuwe winkelactivatie acties te verwachten.”

Acties

“Ook internationaal doen de acties het goed. Het werkt en daar word je blij van. Overigens is er nooit discussie over de Shopper Activaties die gepland staan. De orchideeënkwekers staan al negen jaar met ruim 2/3 meerderheid volledig achter deze collectieve promotie, waarvoor zij 0,1% van de omzet afdragen. De promotie is gericht op de eindklant en het mooie is dat Orchidee Nederland hiermee ook exporteurs ontzorgt. In Orchidee Nederland wordt deelgenomen door Royal FloraHolland, FPC voorzitter Joost van Adrichem en zo’n zes á zeven kwekers. Het voorzitterschap wordt op kundige wijze uitgevoerd door Arnold Hordijk. No nonsens, een vleugje humor, maar met verstand van zaken. Overigens is Orchidee Nederland ook een adviesorgaan voor duurzaam kweken, plantproof productieprocessen en andere actuele orchideeënzaken naast promotionele activiteiten.”

Meer berichten